The HuntingPA.com Outdoor Community banner
1,561 - 1,580 of 1,649 Posts
Net uit de douche gekomen van het wassen van het vet, het vuil en het zweet af. Ik zit op mijn veranda in mijn ondergoed te kijken naar hoe onze honden spelen. Het was een zware week qua werk, ik ben behoorlijk moe en heb spierpijn. We gaan morgen vissen, dus ik ga hier wel opschieten en onze boot aankoppelen en klaarmaken. Als het wat is afgekoeld, ga ik misschien wat ploegen, we willen onze percelen voor volgend weekend in orde hebben.

Vanmorgen moest ik 3 hydraulische slangen laten maken voor mijn bulldozer. 2 waren 1/4", drie voet lang met rechte fittingen aan beide uiteinden. De andere was 3/4", twee voet lang, recht aan één uiteinde, 90 graden aan de andere kant. De rechte fittingen zijn het goedkoopst, 90's zijn duurder, dus slechts één dure fitting van de 6. Ik weet dat de prijzen zijn gestegen, maar ik schrok me rot toen hij zei dat die 3 relatief kleine, gemakkelijk te maken slangen $275 zouden kosten. Ik dacht aan $150. Ik ga rondkijken op andere plaatsen voordat ik meer slangen nodig heb.

Mijn walleye-vistrip met Tim en zijn vader was een succes. Het meer was wat ruwer dan verwacht, met golven van ongeveer twee voet en deiningen iets hoger. Het maakte het zetten van planer boards en het onderhouden van die lijnen een beetje lastig, maar Tim deed het goed, en we wisten 13 legale walleyes te landen, lieten een paar te kleine los en verloren er een paar in ongeveer 3 1/2 uur daadwerkelijk vissen. In een ongelooflijke daad van vrijgevigheid stuurden Tim en zijn vader alle vissen mee naar huis met mij, en ik heb genoeg walleye-maaltijden om het een hele tijd vol te houden.

Naast het vissen hebben we gewoon een leuke tijd gehad met bijkletsen de avond ervoor en daarna in de jachthaven. Iedereen heeft zich goed vermaakt.

Had een grand slam ontbijt en daarna de lijst afgemaakt. De jongens zijn bezig met de laatste schietbanen voor de boomhut en controleren de riemen. Heb een paar enorme rotsplaten uit de voedselplot gehaald.
Image
Image
Ik ben bezig met het repareren van het Formica aanrechtblad dat niet erg goed gelijmd was. Ik vermoed dat het een dunne laag lijm was die door het hout werd opgezogen. De linkerhelft was volledig losgelaten en de rechterhelft had 3-4" langs de voorkant. Opgetild, Formica en aanrecht besproeid, latten gebruikt om te scheiden, vervolgens laten drogen en vervolgens naar beneden gerold. Keuken schoonmaken voordat ik inpak om te vertrekken. Super productief weekend en goede kameraadschap.
Image

Attachments

Ben vandaag gegaan en heb 14 hertenvergunningen gekocht. Kocht er acht om 8:00 uur 's ochtends, toen dacht ik dat ik er nog zes zou halen. Ben in een van mijn Suzuki Eigers gedoken toen ik thuiskwam. Hij had honger naar brandstof. De brandstofslang was aan het verslechteren en had stukjes rubber die de straal in de carburateur verstopt. Hij zou stationair draaien, maar afslaan als je gas gaf. Loopt nu goed. Dit is mijn reserve quad voor het zetten van vallen en jagen. Heb hem vier jaar geleden hier van een HPA-man gekocht. Goede machine.

Even ter verduidelijking: de blauwe schilderstape maskeert het Formica tegen lijmspray. Spuitmond spatte en had geen oplosmiddel. WD40 maakt het echter wel schoon.

Nog wat zitten knoeien met het startprobleem van de Polaris op de camping voordat we vertrokken en kwam nergens. Heeft een vonk maar zou niet eens hoesten toen er ether rechtstreeks in de carburateur werd gespoten. Sterke gaslucht ook. Moet er een ander elektrisch ontstekingsprobleem zijn? Thuisgebracht op een kleine 4x8 trailer en vanmorgen opnieuw geprobeerd. Start niet. Reparatiebedrijf vandaag gesloten dus ik breng hem morgen weg. Dan pak ik de wiellagers van de trailer opnieuw in, wie weet wanneer of als dat ooit is gedaan, stofkappen zijn niet eens ingedeukt.
Een paar bundels bergamot uit het kampeerveld gesneden voor een vriend en mijn moeder. Maakt lekkere thee. Vandaag bezorgd.
Buurman die ik sinds zijn knieoperatie gras maai, bracht een heleboel Roma-tomaten, aardappelen, komkommers en een paprika mee. Denk dat ik morgen wat marinara saus ga maken, misschien wat aardappelsoep. Heb binnenkort een nietsdoendag nodig.

Gisteren ben ik naar de camping gegaan om de oude 1/2 foliegeconfronteerde isolatieplaat die aan het plafond in de schuur zat, te slopen. Vandaag naar Home Depot voor 4 2x4s en isolatie. Ga een paar stopcontacten aansluiten die op mijn generator kunnen worden aangesloten.
Neem wat extra tijd als je er 4 rechte nodig hebt!😂

We plannen een visreis in het zout. Partyboot. Maar we merken dat er veel zijn volgeboekt voor charters. Slechts een paar van de 4-uurs tochten zijn open. Niet de moeite waard voor een rit van twee uur, benzine en tol voor een reis van 4 uur. Een uur heen, een uur terug, twee uur vissen. Voor de beginnende toeristen om een paar zeerovers te vangen. Het lijkt erop dat de Big Jamaica in Brielle/Point Pleasant de enige is met een 3/4-tocht. We zoeken in centraal NJ en noordelijker. Dieper water en meer structuur dan in zuid-Jersey.

Een partyboot gevonden vanuit Belmar, NJ. 7:30 uur - 14:30 uur op vrijdag. Zou vrijdag rond 17:00 uur weer thuis moeten zijn en hopelijk met wat verse vis. De boot richt zich op bot. Hopelijk kan ik een zeebaars scoren en misschien komen we blauwe vissen, mahi-mahi of bonito tegen. Bot is oké, maar ik hou van mijn pelagische vissen.

Man, het is hier vochtig. 75-80%, maar slechts 81*. Het opnieuw verpakken van wiellagers op een kleine, goedkope aanhanger die ik vroeger gebruikte om een quad mee naar huis te vervoeren, afgeleverd bij een reparatiewerkplaats. Ik denk dat de laatste keer dat ik lagers opnieuw heb verpakt, in de jaren 70 was op mama's 68 Dart. Jaarlijkse herfstklus als we de winterbanden erop zetten. Het aanhangwagenvet was grijs, er was genoeg van en de wielnaven waren warm maar niet heet toen ik zondag thuiskwam. Opnieuw verpakt met het kleverige rode spul van CRC. Eén gedaan, één te gaan voordat de zon om de garagekant komt.

1,561 - 1,580 of 1,649 Posts
You have insufficient privileges to reply here.