The HuntingPA.com Outdoor Community banner
21 - 38 of 38 Posts
Net gecontroleerd om te verifiëren voordat ik dit typte.

K9 Advantix is 44% permethrin. De druppels worden direct op een hond op de achterkant van zijn nek aangebracht. Ik weet niet zeker waar anderen zich zorgen over maken met betrekking tot de spray, maar ik betwijfel of het op dat concentratieniveau zit.

Ik gebruik Advantix op mijn honden. Het werkt echt goed. Ik had jaren geleden een Weimaraner (de beste hond die ik ooit heb gehad). Hij kreeg de ziekte van Lyme behoorlijk erg. We gaven hem antibiotica, maar zijn gewrichten zijn nooit meer hetzelfde geweest. Jaarlijkse Lyme-vaccinatie en veel permethrin voor de honden van deze man.

Dat doe ik. Anders zou ik geen hond in het bos hebben. Niet onderhandelbaar om teken buiten het huis te houden met kinderen. Gewoon een fijne nevel op de borst, nek, buik en benen. Rug heeft niets nodig en ik riskeer het niet om het hoofd te besproeien. Doe het als ze klaar is om te rollen, zodat ze het niet likt.

Dat doe ik. Anders zou ik geen hond in het bos hebben. Niet onderhandelbaar om teken buiten het huis te houden met kinderen. Gewoon een snelle fijne nevel op de borst, nek, buik en benen. Rug heeft niets nodig en ik waag het niet om het hoofd te besproeien. Doe het als ze klaar is om te rollen, zodat ze het niet likt.
En dan aaien de kinderen of kleinkinderen het en stoppen hun vingers in hun mond. Nee bedankt

Ik heb mijn honden jarenlang met permethrin besproeid.
Mensen hebben een ongegronde angst voor deze chemische stof die al tientallen jaren bestaat en in zeer hoge concentraties rechtstreeks op de menselijke huid wordt gebruikt om schurft te behandelen. Tekenbeten zijn veel waarschijnlijker en veel slechter voor uw levensduur dan alles wat permethrin u of uw kinderen ooit zal aandoen.
Zelfs bij katten is het de 10-20-40% stof die potentieel schadelijk voor ze is, niet de 0,5% (een half procent) die we gebruiken.

Ik heb onlangs "Wondercide" gevonden, een niet-chemische spray die veel goede recensies heeft. Chewy heeft het. Heb het nog niet gebruikt, maar ik hoop dat het goed genoeg werkt om de farmaceutische producten te vermijden. Zal het waarschijnlijk pas in de lente weten.
Twee dingen hier. Zelfs water is een "chemische stof", dus ik weet niet zeker wat een "niet-chemische" spray is, maar ik zou geĂŻnteresseerd zijn in wat het eigenlijk is.
Twee, informeer naar de donaties van Chewy aan anti-jachtorganisaties. Doe wat je wilt met je geld, maar ik kan ze niet steunen.

• Like
Reactions: RyanR
Save
Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon een vest voor je hond kopen en dat inspuiten. Ik weet zeker dat dat voldoende zou zijn. Mijn hond gebruikt gewoon de simparica kauwtabletten en ik heb nog nooit een teek op hem gevonden.

Ongeacht wat u met uw hond gebruikt als tekenpreventie, u introduceert nog steeds een soort gif aan uw hond.

• Like
Reactions: Vonfoust
Save
Het maakt niet uit wat je met je hond gebruikt als tekenpreventie, je introduceert nog steeds een soort gif aan je hond.
Ik ben het hier wel mee eens. Ik zeg niet dat elke hond die ermee in contact komt, zal sterven aan een vreselijke ziekte, maar elke keer dat je een chemische stof herhaaldelijk in een levend wezen introduceert, is het niet goed voor ze. Dat gezegd hebbende, ik zeg niet dat ik het niet gebruik of dat het niet goed werkt. Ik zeg dat je je ervan bewust moet zijn dat teveel van iets niet goed is.

Haal de spullen niet in de buurt van een kat. Ik heb andere baden voor de honden gebruikt.

Ik gebruik een Seresto-halsband voor mijn Engelse Cocker Spaniel en ik spuit zijn vest (niet hem direct) 2 of 3 keer per seizoen in met permethrin en laat het drogen voordat ik het hem aantrek.

Save
Tractor Supply en andere plaatsen verkopen concentraat. Meng het met water. Ik gebruik het al jaren. Nog nooit een teek op ze gevonden. Ik spuit mijn chaps, kalkoen- en hertenjachtkleding. Kleding voor het foerageren etc. Er staan recepten op de fles over hoeveel je moet mengen. Iedereen die ik ken gebruikt het.

Ik doe een seresto om mijn GSP en heb nog nooit beestjes op haar gehad. We hebben ook een schoothondje van 4 pond dat niet verder komt dan 3 meter van de veranda. Vorige week merkte ik dat ze vol vlooien zat, dus gaf ik haar een vlooienbad en overgoot haar daarna met mijn zelfgemaakte permethrin-mengsel. Ik heb sindsdien geen vlo meer gezien en ze leeft nog steeds, wat best goed is, aangezien ze 17 jaar oud is.

Geef uw hond een Serresto-halsband en u hoeft niets op uw hond te spuiten. Zelfs in de ergste tekenomgevingen, toen mijn hond op een dag in het veld meer dan 100 teken had... aan het einde van de dag vond ik maar één teek op hem, en die was dood. Aan de andere kant heb ik permethrin op mijn broek etc. gespoten en had ik toch teken op me!

Geef je hond een Serresto-halsband en je hoeft niets op je hond te spuiten. Zelfs in de ergste tekenomgeving, toen mijn hond op een dag in het veld meer dan 100 teken had... aan het einde van de dag vond ik er maar één op hem, en die was dood.

Aan de andere kant heb ik permethrin op mijn broek etc. gespoten en toch teken op me gehad!
Even een gedachte? Als je zoveel teken op je hond had, hoeveel zijn er dan in je truck, op je broek, in je huis, etc. etc. Permethrin concentraatspray zou dat verhelpen. Je zult er geen op jou of de hond hebben. Welk type permethrin? Ik kan je verzekeren dat je er geen zult krijgen als het correct wordt gebruikt, zoals het bespuiten van voldoende oppervlakte. Als je alleen kuiten bespuit en door het struikgewas loopt, krijg je er een paar boven het bespoten gebied. Je spuit broeken. Laat ze drogen en draag ze.

Blijkbaar geen enkele op die reis.
Ik wil je niet wijzer maken, maar wat is er blijkbaar? Je had 100 teken op de hond. Ze raakten hem aan en stierven? Zo ja, bleven ze daar om te tellen als ze niet aan de hond vastzaten? Zo ja, dat is geweldig, maar met de permetrineconcentraat heb ik er nog nooit zelfs maar één gezien. Ik laat honden minstens een paar keer per week het hele jaar door uit. Soms elke dag.

Yorkadams Om mijn gedachten te verduidelijken trouwens. Als de teken op de hond begonnen, was er een mogelijkheid of waarschijnlijkheid van overdracht, tenzij onmiddellijk aangetast. Zelfs dan lijken 100 teken veel meer dan nul, toch? Je zou ook het zeer grote kostenverschil moeten overwegen. Maar als het je geruststelt, is het jouw geld, jouw hond, jouw beslissing.

21 - 38 of 38 Posts
You have insufficient privileges to reply here.