The HuntingPA.com Outdoor Community banner

Heeft iemand permethrin op hun honden gespoten?

18K views 37 replies 28 participants last post by  Bowguy67  
#1 ·
Mijn honden wonen in huis en we hebben ook katten, dus ik heb dat nooit. Maar als het weer het toelaat, gaan we een paar dagen naar de camping. Het zal veel moeilijker zijn om de honden daar te wassen, dus ik denk erover om ze te besproeien en aan het eind van de dag een tekenkam door ze te halen, en ze niet te wassen, tenzij ze echt modderig worden. Wat ik online heb gezien, suggereert dat ik me 72 uur na het spuiten geen zorgen meer hoef te maken over contact tussen mijn honden en katten. Heeft iemand hier advies over?

#2 ·
Het is niet bedoeld om op de menselijke huid te spuiten, dus ik denk dat het ook niet goed zou zijn om het direct op je hond te spuiten. Mijn labrador had een reactie van een van de halsbanden met permethrin, dus ik zou nooit het risico nemen om haar te bespuiten. Als je het eenmaal hebt aangebracht en je hond heeft een probleem, is er geen manier om het te verwijderen.

#4 ·
Boeren doen het rechtstreeks op runderen en ander vee. Vermoedelijk veilig voor honden. Een vriend van mij besproeit zijn labs regelmatig tijdens het vogel seizoen en doet dat al vele jaren. Slecht voor katten als ze nat zijn.

#6 ·
We gebruiken Seresto-banden bij onze honden en de kat. Hebben geen problemen gehad met teken of vlooien. Ik spuit al mijn outdoorkleding in met permethrin. Het werkt. Ik zou het niet op een dier spuiten.

#7 ·
Mijn honden wonen in huis, en we hebben ook katten, dus ik heb het nooit gedaan. Maar, als het weer het toelaat, gaan we een paar dagen naar de camping. Het zal veel moeilijker zijn om de honden daar te wassen, dus ik denk erover om ze te besproeien en aan het eind van de dag een tekenkam door ze te halen, en ze niet te wassen, tenzij ze echt modderig worden. Wat ik online heb gezien, suggereert dat ik me 72 uur na het spuiten geen zorgen meer hoef te maken over contact tussen mijn honden en katten. Heeft iemand advies hierover?
Nee, dat zou ik niet doen. Ik heb goede ervaringen met Neemolie en/of Cederolie. Dit zijn beide essentiële oliën en natuurlijke afweermiddelen. Ik gebruik ook het hele jaar door Frontline Plus.

#8 ·
Voor degenen onder u die zeggen dat het niet voor de menselijke huid is, dat is niet helemaal correct. Het probleem is dat de menselijke huid onmiddellijk begint met het afbreken van permethrin, waardoor het ondoeltreffend is voor langdurige bescherming, vandaar het spuiten op kleding en laten drogen. Permethrin wordt ook gebruikt om schurft bij mensen te behandelen, normaal gesproken in een crème van 5% (10x de sterkte die voor kleding wordt gebruikt) en is zelfs veilig voor baby's ouder dan 2 maanden, hoewel het voor sommigen een irriterend middel is.

#10 ·
Ik zou het niet als een dagelijkse behandeling doen (ik gebruik een kauwtablet), maar ik heb het een paar keer voor een jacht op hun vacht gespoten en ik ken andere vogeljagers die dit ook doen. Vermijd hun ogen.

#18 ·
Ik heb het nog nooit rechtstreeks op mijn hond gespoten, maar ik heb dit spul op haar bed, kennel, enz. gebruikt... Het is speciaal voor honden, eigenlijk koop ik het daar... de hondenafdeling bij Rural King.

#19 ·
Ik heb onlangs "Wondercide" gevonden, een niet-chemische spray met veel goede recensies. Chewy heeft het. Heb het nog niet gebruikt, maar ik hoop dat het goed genoeg werkt om de farmaceutische producten te vermijden. Zal het waarschijnlijk pas in de lente weten.

#25 ·
Ik heb onlangs "Wondercide" gevonden, een niet-chemische spray die veel goede recensies heeft. Chewy heeft het. Heb het nog niet gebruikt, maar ik hoop dat het goed genoeg werkt om de farmaceutische producten te vermijden. Zal het waarschijnlijk pas in de lente weten.
Twee dingen hier. Zelfs water is een "chemische stof", dus ik weet niet zeker wat een "niet-chemische" spray is, maar ik zou geĂŻnteresseerd zijn in wat het eigenlijk is.
Twee, informeer naar de donaties van Chewy aan anti-jachtorganisaties. Doe wat je wilt met je geld, maar ik kan ze niet steunen.

• Like
Reactions: RyanR
Save
#20 ·
Zoals anderen al hebben gezegd, is het prima om uw hond met permethrin te bespuiten. En de enige reden waarom u permethrin niet op uw huid spuit, is omdat het geen binding aangaat, waardoor het ineffectief is.
Ik raad aan om Bravecto te kopen om vlooien en teken te bestrijden, één stuk om de 3 maanden en het is 100% effectief.
Verrassend hoeveel eigenaren van jachthonden weigeren het beste te gebruiken dat beschikbaar is voor uw beste vriend!

• Like
Reactions: RyanR
Save
#21 ·
Net gecontroleerd om te verifiëren voordat ik dit typte.

K9 Advantix is 44% permethrin. De druppels worden direct op een hond op de achterkant van zijn nek aangebracht. Ik weet niet zeker waar anderen zich zorgen over maken met betrekking tot de spray, maar ik betwijfel of het op dat concentratieniveau zit.

Ik gebruik Advantix op mijn honden. Het werkt echt goed. Ik had jaren geleden een Weimaraner (de beste hond die ik ooit heb gehad). Hij kreeg de ziekte van Lyme behoorlijk erg. We gaven hem antibiotica, maar zijn gewrichten zijn nooit meer hetzelfde geweest. Jaarlijkse Lyme-vaccinatie en veel permethrin voor de honden van deze man.

#22 ·
Dat doe ik. Anders zou ik geen hond in het bos hebben. Niet onderhandelbaar om teken buiten het huis te houden met kinderen. Gewoon een fijne nevel op de borst, nek, buik en benen. Rug heeft niets nodig en ik riskeer het niet om het hoofd te besproeien. Doe het als ze klaar is om te rollen, zodat ze het niet likt.

#23 ·
Dat doe ik. Anders zou ik geen hond in het bos hebben. Niet onderhandelbaar om teken buiten het huis te houden met kinderen. Gewoon een snelle fijne nevel op de borst, nek, buik en benen. Rug heeft niets nodig en ik waag het niet om het hoofd te besproeien. Doe het als ze klaar is om te rollen, zodat ze het niet likt.
En dan aaien de kinderen of kleinkinderen het en stoppen hun vingers in hun mond. Nee bedankt

#24 ·
Ik heb mijn honden jarenlang met permethrin besproeid.
Mensen hebben een ongegronde angst voor deze chemische stof die al tientallen jaren bestaat en in zeer hoge concentraties rechtstreeks op de menselijke huid wordt gebruikt om schurft te behandelen. Tekenbeten zijn veel waarschijnlijker en veel slechter voor uw levensduur dan alles wat permethrin u of uw kinderen ooit zal aandoen.
Zelfs bij katten is het de 10-20-40% stof die potentieel schadelijk voor ze is, niet de 0,5% (een half procent) die we gebruiken.

#26 ·
Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon een vest voor je hond kopen en dat inspuiten. Ik weet zeker dat dat voldoende zou zijn. Mijn hond gebruikt gewoon de simparica kauwtabletten en ik heb nog nooit een teek op hem gevonden.

#28 ·
Het maakt niet uit wat je met je hond gebruikt als tekenpreventie, je introduceert nog steeds een soort gif aan je hond.
Ik ben het hier wel mee eens. Ik zeg niet dat elke hond die ermee in contact komt, zal sterven aan een vreselijke ziekte, maar elke keer dat je een chemische stof herhaaldelijk in een levend wezen introduceert, is het niet goed voor ze. Dat gezegd hebbende, ik zeg niet dat ik het niet gebruik of dat het niet goed werkt. Ik zeg dat je je ervan bewust moet zijn dat teveel van iets niet goed is.

You have insufficient privileges to reply here.