The HuntingPA.com Outdoor Community banner

Plannen voor de Salmon River 2025?

1 reading
1.9K views 44 replies 12 participants last post by  EIGHT POINT  
#1 ·
Nog geen maand tot het zalmseizoen van start gaat! Iemand die dit najaar uitstapjes plant? Het kan nooit kwaad om eerlijke info van jullie te krijgen. Ik hoop half september te gaan als er een waterevenement plaatsvindt. Zo niet, dan ben ik er van 8/10 tot 13/10. Niet enthousiast over het weekend, maar mijn kind heeft 2 dagen vrij en heeft er zin in om weer te gaan.

Een paar honderd haken besteld, ben van plan om volgende week te gaan binden. Moet snel een nieuwe hengel kopen, want mijn favoriet valt uit elkaar. Zal waarschijnlijk gewoon een Riversider 10' kopen. Moeilijk te verslaan voor die prijs als je hem maar 7 dagen per jaar gebruikt. Ik heb een heleboel Lamson liquids gekregen toen ze ze opnieuw ontwierpen, een geweldige deal voor maar $80 per stuk.

Er lijken een flink aantal kings en een goede hoeveelheid coho in het meer te zitten. Als ze zich in ondiep water begeven, worden we misschien verrast en hebben we weer gekke aantallen.

#2 ·
Het wordt zo langzamerhand tijd! Ik ga dit najaar maar twee keer naar de Salmon River. Ik ben er van 28/9 tot 5/10 met een groep van 7 man en zal de hele tijd in DSR doorbrengen, aangezien ik een seizoenskaart heb. Terug met een groep van 4 of 5 man voor steelhead van 25/10 tot 29/10........een paar dagen eerder dan ik zou willen, maar ik ben van plan om de eerste twee weken van november veel te gaan jagen in PA en MD. Ik heb de afgelopen dagen ongeveer 100 estaz-eieren gebonden en heb er nog een paar honderd te gaan! Laten we hopen op een geweldig seizoen daar dit najaar...........ik heb gehoord dat de bruine forellen in het meer dit voorjaar/zomer enorm zijn geweest.

#3 · (Edited)
De week van 18 augustus vermomd als een reis met de vrouw om haar de bezienswaardigheden te laten zien :sneaky: :sneaky: .
Ik ga wat lepels in de riviermonding en voor de deur gooien terwijl de vrouw wat zonnebaadt.
Week van 10/6 voor de hoofdtrip met de crew. Zoals Tale Chaser, zal waarschijnlijk eindigen bij de DSR als de trap niet produceert.
Broer en ik zullen een eerdere reis maken als er een vroege run plaatsvindt voor een dag of twee.

#4 ·
Nou, ik zou eigenlijk de hele Salmon River-ding dit jaar overslaan nadat de reis van vorig jaar me niets opleverde. Het waren in feite 2 dagen zitten langs de rivier en haken en zinkers vastknopen. Ik heb echter net een uitnodiging gekregen van mijn zwager om met hem en zijn bemanning mee te gaan naar een heel mooi huisje dat ze hebben gehuurd. Misschien kunnen ze me wat handige tips geven? Ze gaan echter pas half oktober.....dus ik weet het niet, dit lijkt me gewoon te laat in het spel voor de beste resultaten van alles wat ik heb gelezen en gezien. Ik kan 2 herfstvisreizen voor Thanksgiving maken en 1 gaat in november naar Erie. Ik dacht erover om dit jaar gewoon 2 Erie-reizen te doen, wat voor mij denk ik veel productiever zou zijn, maar nu heb ik deze uitnodiging... dus... ik weet het niet.

#5 ·
Ik dacht ook niet dat ik dit jaar zou gaan, maar mijn maatje heeft me er uiteindelijk van overtuigd om te gaan. De laatste paar jaar zijn niet de beste voor me geweest. Ik heb 2 jaar geleden vlak voor de reis een ernstig fietsongeluk gehad, ik had die reis of zelfs de reis vorig jaar niet moeten maken, ik was nog aan het genezen. Ik voel me dit jaar eindelijk weer mezelf... lange tijd dacht ik dat de leeftijd me inhaalde, maar gelukkig ben ik van het tegendeel overtuigd, het was gewoon genezing en een beetje overdreven om dat genezingsproces te vertragen.

Ik ben dit jaar enthousiast, dat kan ik van de laatste twee jaar niet zeggen. Zo oud als ik me de laatste 2 jaar voelde, ik grijp dit jaar zeker aan. Ik ben terug!

#12 ·
Ik dacht ook niet dat ik dit jaar zou gaan, maar mijn maat heeft me uiteindelijk overtuigd om te gaan. De laatste paar jaar zijn niet de beste geweest voor mij. Ik heb twee jaar geleden vlak voor de reis een ernstig fietsongeluk gehad, ik had niet aan die reis of zelfs aan de reis vorig jaar moeten deelnemen, ik was nog aan het genezen. Ik voel me dit jaar eindelijk weer mezelf... lange tijd dacht ik dat de leeftijd me inhaalde, maar gelukkig ben ik van het tegendeel overtuigd, het was gewoon genezing en een beetje overdreven om dat genezingsproces te vertragen.

Ik ben dit jaar nu enthousiast, dat kan ik de laatste twee jaar niet zeggen. Zo oud als ik me de laatste 2 jaar voelde, ik grijp dit jaar zeker. Ik ben terug!
Image

#7 ·
Ik heb een paar geweldige SR-trips gehad half oktober. Regen en koude zullen wat forel aantrekken. En zalm zal in goede aantallen aanwezig zijn van de bokkenpool tot aan de dam.

Hoe laat hebben we het?
Ik denk dat hij zei dat ze van 12/10-15/10 gaan. Ik zal er waarschijnlijk maar 2 dagen van doen als ik ga......Ik kan niet veel meer dan dat tegelijk aan, die plek is een circus. Ik denk dat hij zei dat ze vissen rond de bok en stroomopwaarts ervan. Ik ben nog nooit zo ver geweest, ik vis meestal rond het honkbalveld of achter de rioolwaterzuivering.

#13 ·
Als ik deze thread lees, herinnert het me eraan hoe lang geleden het is dat ik op de Salmon River ben geweest. De laatste keer dat ik daar was, verbleef ik in The Portly Angler, dat naar ik begrijp door de wetshandhaving is overgenomen? Weet ik niet zeker.
We gingen vroeger in november, omdat we vonden dat hoe slechter het weer, hoe beter de staalforelvisvangst.
Het doet me bijna verlangen om weer een trip daarheen te plannen. Ik mis het.
We zullen zien, nu ik gepensioneerd ben, kan ik er altijd heen gaan...... veel succes aan iedereen die gaat......FISH ON!
Jaren geleden DSR.
Image

#14 ·
De mollige visser werd door de staat gekocht en wordt beheerd als het DEC-trainingscentrum. Dat was een laaaange tijd geleden. DSR kost nu ongeveer $100, niet de $20 die het destijds was.

Het steelhead-seizoen is qua drukte niet meer wat het 20 jaar geleden was. Niet zo druk als Erie, maar op de meeste dagen zijn er wel mensen in elke stroomversnelling en elk gat.

Ik zag net dat DSR nu een premium vispakket aanbiedt. Topklasse accommodatie, eten en gids/uitrusting. $4300/persoon 2 dagen/3 nachten. Of $6300 voor 3 dagen/4 nachten.

Ik dacht dat tailwater $$$$ was, niet eens in de buurt. Ik blijf bij het Altmar Hotel, rustieke VRBO en de googans aan de rivier.

#15 ·
Portly angler werd door de staat gekocht en wordt beheerd als het DEC-trainingscentrum. Dat was lang, lang geleden. DSR kost nu ongeveer $100, niet de $20 die het destijds was.

Het Steelhead-seizoen is wat betreft drukte niet meer wat het 20 jaar geleden was. Niet zo druk als Erie, maar op de meeste dagen mannen in elke stroomversnelling en elk gat.

Ik zag net dat DSR nu een premium vispakket aanbiedt. Topklasse accommodatie, eten en gids/uitrusting. $4300/per persoon 2 dagen/3 nachten. Of $6300 voor 3 dagen/4 nachten.

Ik dacht dat tailwater $$$$ was, niet eens in de buurt. Ik blijf bij het Altmar Hotel, rustieke VRBO en de googans aan de rivier.
Het is waarschijnlijk 15 jaar geleden dat ik daar was. Hoe de tijden zijn veranderd, ik dacht toen al dat 20 dollar veel was.
Misschien moet ik de rit maken en naar Erie gaan, dan heb ik tenminste geen vergunning meer nodig.
Dat is waanzinnig geld dat DSR vraagt voor „premium“ vissen.....

#18 ·
We gingen vroeger in november omhoog, omdat we merkten dat hoe slechter het weer, hoe beter de staalforel visserij.

View attachment 281812 QUOTE]
Dit topic lezen herinnert me eraan hoe lang het geleden is dat ik op Salmon River ben geweest. De laatste keer dat ik daar was, verbleef ik in The Portly Angler, dat naar ik begrijp door de wetshandhaving is overgenomen? Weet het niet zeker.
We gingen vroeger in november omhoog, omdat we merkten dat hoe slechter het weer, hoe beter de staalforel visserij.

Bijna wil ik weer een trip plannen. Ik mis het. We zullen zien, nu ik gepensioneerd ben kan ik altijd gaan... veel succes aan iedereen die gaat.....FISH ON!
Jaren geleden DSR.
View attachment 281812
De beste staalforel visserij die ik had, was tijdens een volwaardige sneeuwstorm.
De beste zalm visserij die ik had, was tijdens een volwaardige, stortregen storm.

#20 ·
Als het een paar weken zo blijft als het regent, zal het geweldig zijn. Ik denk dat de premium visserij verwees naar het hebben van je eigen privégedeelte van de DSR.

Die plek blijft zichzelf proberen te overtreffen. Vervolgens zullen ze live scope gemonteerd hebben om je te vertellen wanneer je moet werpen...
Ik zou graag een roltrap zien geïnstalleerd in plaats van de bestaande houten treden. 3 vissen 50+ treden omhoog trekken wordt erg snel oud.

#22 ·
Zijn de hutten bij Maple Grove nog in redelijke staat. Ik weet dat ze vele jaren geleden als nieuw waren.
Mijn zoon is geïnteresseerd om het te bekijken, dus we gaan er misschien eind oktober naartoe.
Ik was vorige week in Pulaski en reed er langs en het terrein zag er schoon uit.
Ik kan niets zeggen over hoe de binnenkant van die hutten eruitziet na een paar seizoenen gebruik door vissers.
Je kunt naar Shane Muckey's Salmon River New York Fishing Reports of Salmon Fishing Reports & Information, Salmon River, Pulaski/Oswego NY FaceBook-pagina's gaan en dezelfde vraag stellen. Je krijgt zeker een recent en snel antwoord.

#29 ·
We gaan van 5-9 oktober omhoog. Hebben regen nodig.

Ondertussen hebben ze het Tressle-gat verpest. Iemand had een briljant idee om de steile oever af te graven, de boomgrens te verwijderen en een verdomd picknickgebied te maken. ***!!!!!

Hier is de link om te kijken.

#31 ·
Hallo
Is er lokale kennis of de noordelijke parkeerweg vanaf Sheepskin rd open is? Vroeger zei iemand dat deze gesloten was vanwege het restauratieproject daar. Ze hebben dat gat echt verpest.
Er gaan geruchten dat de DER probeert de poelgebieden te elimineren en terug te keren naar een natuurlijkere stroming en migratie-effecten. Zelfs tot het extreme om de kleine eilandjes in de rivier te verwijderen.
Om eerlijk te zijn, we weten niet wat we moeten verwachten.
Bedankt
Xbow

#33 ·
Aan het klaarmaken! Ik kook nu 8 pond gehaktballen voor de jongens. Het huis ruikt heerlijk! Italiaanse stijl natuurlijk, 3 soorten vlees, kaasmengsel, verse ui, knoflook, peterselie, etc.

Ik doe er nu saus bij, maar een klein beetje maar, ik wil het niet overdrijven omdat ze worden opgewarmd op de plek waar we verblijven.

Ik laat ze afkoelen en vries ze individueel in en vacuüm seal ze, zodat we er volgende week op een dag enorm van kunnen genieten.

Weermensen blijven spelletjes spelen. Op een dag melden ze dat het 2 dagen achter elkaar gaat regenen, de volgende dag niet en de volgende dag 3 dagen achter elkaar, vandaag niet. Jezus, ze worden er daadwerkelijk voor betaald. ;)

#34 ·
Ter info aan al mijn SR-broeders daar, De lagere vliegzone is gesloten voor iedereen vanwege het lagere waterpeil. De DNR wil niet dat de vissen die het zo ver halen verder worden lastiggevallen in hun paai proces. Hoewel de meesten, zo niet allen, niet vliegvissen in deze gebieden, betekent dit dat die mensen stroomafwaarts onder Altmar zullen zijn, dus ga er vroeg heen en reserveer die rots waar je op staat.
Image