Wie denkt er al over hun vakantie in 2025 na?? Ik weet dat ik dat doe, ik worstel gewoon met de dagen die ik vrij moet nemen. Ik heb dit jaar 7 vakantiedagen beschikbaar (volgend jaar meer, want ik krijg een extra vakantieweek). Momenteel ben ik vrij op 27/10, 28/10, 3/11, 6/11, 7/11, 13/11 en 14/11, plus natuurlijk de weekenden... In mijn gebieden 2G en 3B in Lycoming County is de bronstactiviteit na ongeveer de 16e/17e voorbij, dus daarom neem ik die week geen vrije dagen. Mijn dilemma is momenteel dat ik me afvraag hoeveel de volle maan op 5/11 de beweging overdag zal beïnvloeden in de 2-3 dagen voor en na de 5e... Ik weet dat de paring elk jaar op dezelfde tijd plaatsvindt, maar ik heb besloten dit bericht te plaatsen om te zien hoe anderen denken over beweging overdag tijdens een volle maan. Ik denk zeker dat het weer een grote factor speelt in de beweging. Dat gezegd hebbende, ik ga zeker de 27e en 28e oktober vrij hebben, vorig jaar zag ik mijn #1 doelbok buiten het bereik van de boog, al vastgelegd op een vrouwtje, wat 1-2 weken te vroeg is voor mijn gebied. Dat gezegd hebbende, wat zijn ieders gedachten over de volle maan en hoe deze de beweging overdag beïnvloedt of niet beïnvloedt?