The HuntingPA.com Outdoor Community banner

Veiligheidszonegrenzen

551 views 16 replies 12 participants last post by  dpms  
#1 ·
Hallo.
Ik probeer een probleem te verduidelijken dat ik ooit ben tegengekomen. Boogschieten veiligheidszones zijn 50 yards van bewoonde woningen. Etc.
Mijn vraag is. Als ik op een genoemde eigendomsgrens ben, waar worden de 50 yards dan gemeten? Is het vanaf de rand van de eigendomsgrens rechtstreeks naar het huis, gebouw, magazijn enz. of 50 yards vanaf de eigendomsgrens vanaf de rand van het eigendom.
Bedankt

#4 ·
Een wildwachter vertelde me, toen ik vroeg naar de jacht op een stuk grond, dat de landeigenaar enkele ganzen wilde laten neerschieten, dat je de bewoonbare woning behandelt alsof deze zich in het midden van een sneeuwbol bevindt en de buitenste schil de rand van de grens is, hetzij 50 meter voor handboogschieten of 150 meter voor vuurwapens. Hij zei dat niets in de "sneeuwbol" mag landen of erdoorheen mag gaan.

Als je OnX maps hebt, kun je een pin op de woning laten vallen en een waypointradius instellen, die je een veiligheidsgrens geeft.

#6 ·
Een wildwachter vertelde me, toen ik informeerde naar de jacht op een bepaald terrein waar de landeigenaar enkele ganzen wilde laten schieten, dat je de bewoonbare woning moet behandelen alsof deze zich in het midden van een sneeuwbol bevindt en de buitenste schil de rand van de grens is, hetzij 50 meter voor handboogschieten of 150 meter voor vuurwapens. Hij zei dat niets in de "sneeuwbol" mag landen of erdoorheen mag gaan.

Als je OnX-kaarten hebt, kun je een pin op de woning plaatsen en een waypoint-radius instellen, wat je een veiligheidsgrens geeft.
ONX geeft je niet de "sneeuwbol"-afstand. Maar als je ONX gebruikt, zit je altijd aan de "veiligere" kant, omdat het een grotere afstand biedt dan wettelijk vereist is.

#9 · (Edited)
Ik geloof ook dat een schot uit een geweer niet in een veiligheidszone kan komen, zelfs als het geen bezet gebouw raakt? Zoals wanneer je in de lucht schiet op ganzen, duiven, enz. Ik denk dat hetzelfde geldt voor een pijl. Hoewel de kans kleiner is dat je in de lucht schiet. Iemand corrigeer me als dit niet waar is.

#10 ·
Also, I believe that shot from a gun can not travel into a safety zone, even if it does not hit an occupied building? Like if you're shooting into the air at geese, doves, etc.. I think the same would hold true for an arrow. Though you'll be less likely to be shooting into the air. Someone correct me if this is not true.
Als het projectiel, de kogel, de luchtgeweerpellet, de pijl de veiligheidszone kruist of over de veiligheidszone gaat, is dat een overtreding.