The HuntingPA.com Outdoor Community banner

Premium Water

333 views 7 replies 5 participants last post by  Trout 2003  
#1 ·
Of moet ik zeggen dat water tegenwoordig schaars is? Ik kan niet geloven hoe droog het deze hele zomer is geweest. Sinds eind juni is het met weinig uitzonderingen ellendig geweest. Droogtestatus is de afgelopen weken in een groot deel van de staat afgekondigd. Het is ver voorbij het punt van geen terugkeer. Dit betekent dat er bijna geen onweersbuien zijn die enige impact kunnen hebben. Het zou morgen 7 inch kunnen regenen en de beken zouden binnen een dag weer laag staan. Het enige dat het visseizoen in de herfst kan redden, is een tropisch systeem en de kansen daarop zijn elk jaar extreem dun. Ik hoop bijna elke dag, maar blijkbaar heb ik niet veel gewicht bij moeder natuur. Mijn opties voor forelvissen lokaal zijn al lang nul geworden, maar ik ken wel enkele voortdurende opties op afstand en ben de afgelopen dagen naar een ervan gereisd. Ik ben vrij bekend met deze kreken, dus ik wist dat de waterstanden er goed uitzagen en ik was enthousiast om eindelijk weer een beetje forel te vangen. Ik arriveerde vroeg om andere mogelijke vroege vissers voor te zijn en liet mijn fiets ver stroomopwaarts achter. Het was nog behoorlijk donker in de diep beschaduwde kloof en ik moest 15 minuten wachten voordat ik effectief kon beginnen met het werpen van mijn witbladige spinner. Het water zag er goed uit en ik dacht dat ik op zijn minst wat vissen zou vangen.
Image
Bij mijn eerste worp ving ik een mooie bruine forel. Dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat ik bij mijn eerste worp een vis ving, dus de rest van de dag zou een slijtage worden. Zo werkt het blijkbaar.
Image
Dat was prima, want het vissen was de laatste tijd lastig en ik was gewoon blij om in fatsoenlijk water te vissen.
Image
Ik was een beetje teleurgesteld dat ik veel geweldig uitziende plekken trof die geen vis opleverden. Ik viste 2-3 geweldige plekken waar de vis zich ophield en ving een mooie bruine forel op de 4e. Af en toe kwam er ook een beekforel tevoorschijn.
Image
Na 3 uur op het water had ik 54 forellen te pakken. Op naar beek #2. Deze kreek is veel groter, maar stroomde ook geweldig. Ik begin normaal gesproken in hetzelfde gebied, maar vandaag besloot ik een stuk stroomafwaarts te fietsen om te zien hoe een ander deel eruitzag. Ik ben blij dat ik dat deed, want de habitat en de actie waren erg goed en ik ving 13 forellen uit de eerste lange snelle stroom, waaronder 2 forellen van meer dan 16 inch.
Image
Image
Helaas werd het vissen, terwijl ik stroomopwaarts richting de truck werkte, steeds langzamer totdat het bijna tot stilstand kwam in de buurt van de grote parkeerplaats. Vissen kwamen nog steeds binnen, maar niet zo snel als op de startplek.
Image
De volgende keer dat ik hier vis, begin ik aanzienlijk verder stroomafwaarts en verwacht ik daarvoor nogal wat vis te vangen. Misschien kom ik er de volgende maand achter. Voor de uitstap viste ik 7 uur en ving 76 forellen, waarvan 4 meer dan 16 inch lang waren.
Image
Image
Blijf bidden voor regen. Of je nu een reguliere forelvisser bent, een steelhead-visser of een zalmvisser, we kunnen allemaal wel een beter weerpatroon gebruiken.

#2 ·
Of moet ik zeggen dat water tegenwoordig schaars is? Ik kan niet geloven hoe droog het deze hele zomer is geweest. Sinds eind juni is het met weinig uitzonderingen ellendig geweest. In veel delen van de staat is de afgelopen weken de droogtestatus afgekondigd. Het is ver voorbij het punt van geen terugkeer. Dat betekent dat er bijna geen hoeveelheid onweersregen is die enige impact kan hebben. Het kan morgen 7 inch regenen en de beken zouden binnen een dag weer laag staan. Het enige dat het herfstvisseizoen kan redden, is een tropisch systeem en de kansen daarop zijn elk jaar extreem dun. Ik hoop bijna elke dag, maar blijkbaar heb ik niet veel gewicht bij moeder natuur.

Mijn opties voor forelvissen lokaal zijn al lang tot nul gedaald, maar ik ken wel enkele voortdurende opties op afstand en ik ben de afgelopen dagen naar een ervan gereisd. Ik ben vrij bekend met deze kreken, dus ik wist dat de waterstanden er goed uitzagen en ik was opgewonden om eindelijk weer een beetje forel te vangen.

Ik kwam vroeg aan om andere mogelijke vroege vogels voor te zijn en liet mijn fiets ver stroomopwaarts achter. Het was nog behoorlijk donker in de diep beschaduwde kloof en ik moest 15 minuten wachten voordat ik effectief kon beginnen met het werpen van mijn spinner met witte bladen. Het water zag er echter goed uit en ik dacht dat ik op zijn minst wat vissen zou vangen.

View attachment 283467

Bij mijn eerste worp ving ik een mooie bruine forel. Dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat ik bij mijn eerste worp een vis ving, dus de rest van de dag zou een slijtage worden. Zo lijkt het te gaan.

View attachment 283468

Dat was prima, want het vissen was de laatste tijd lastig en ik was gewoon blij om in fatsoenlijk water te vissen.

View attachment 283469

Ik was een beetje teleurgesteld dat ik veel mooie plekken trof die geen vis opleverden. Ik zou 2-3 goede visplekken bevissen en bij de vierde een mooie bruine forel vangen.

Af en toe kwam er ook een beekforel tevoorschijn.

View attachment 283470

Na 3 uur op het water had ik 54 forellen te pakken. Op naar stroom #2.

Deze kreek is veel groter, maar stroomde ook geweldig. Normaal begin ik in hetzelfde gebied, maar vandaag besloot ik een stuk stroomafwaarts te fietsen om te zien hoe een ander deel eruitzag. Ik ben blij dat ik dat deed, want de habitat en de actie waren erg goed en ik ving 13 forellen uit de eerste lange snelle run, waaronder 2 forellen van meer dan 16 inch.

View attachment 283473

View attachment 283471

Helaas werd het vissen, terwijl ik stroomopwaarts richting de truck werkte, steeds langzamer totdat het bijna stilstond in de buurt van de grote parkeerplaats. Vissen kwamen nog steeds aan land, maar niet zo snel als op de startplek.

View attachment 283474

De volgende keer dat ik hier vis, begin ik aanzienlijk verder stroomafwaarts en verwacht ik daar veel vis te vangen. Misschien kom ik er de komende maand achter.

Voor de uitstap heb ik 7 uur gevist en 76 forellen gevangen, waarvan 4 meer dan 16 inch lang waren.

View attachment 283475

View attachment 283476
Blijf bidden voor regen. Of je nu een regelmatige forelvisser bent, een steelhead-liefhebber of een zalmliefhebber, we kunnen allemaal wel een beter weerpatroon gebruiken.
Dat is een uitstekende uitstap, vooral gezien het lage water! 76 forellen is goed genoeg, maar om ook 4 grote forellen te krijgen is geweldig!

Je hebt gelijk over de regen. We hebben een tropische storm nodig of in ieder geval langdurige gestage regen.

Ik heb deze maand maar één keer gevist, deels vanwege de slechte omstandigheden. Ik ben van plan om morgen te gaan vissen in een grote stroom waar ik zelden vis. Mijn verwachtingen zijn laag.

#5 ·
Vandaag reed ik over de West Branch bij Karthus. Ik denk niet dat ik de rivier ooit zo laag heb gezien.
Eigenlijk is er mogelijk wel wat bewijs voor die stelling. Hoewel ik niet denk dat het historisch laag is, zijn de meeste kreken in de staat lager dan in november vorig jaar, toen we vastzaten in die ongelooflijke droogte. Als dit nog twee maanden aanhoudt, zullen we dingen zien die we in het afgelopen decennium niet hebben gezien met betrekking tot laag water. Althans, sprekend voor mijn gebied.

#7 ·
Petje af dat je blijft reizen (en viswater vindt). Voor september - in tijden van droogte nog wel - beschouw ik dat als een productieve dag op het water.

Ik heb nog een hoop PTO-dagen over om te gebruiken in 2025 en nu sla ik mezelf op de kop dat ik die dagen niet in de lente heb benut toen de waterstanden gunstig waren.

#8 ·
Mijn petje af dat je blijft reizen (en visbaar water vindt). Voor september - in tijden van droogte bovendien - beschouw ik dat als een productieve dag op het water.

Ik heb nog een hoop PTO-dagen over om te gebruiken in 2025 en nu sla ik mezelf voor mijn hoofd dat ik die dagen niet in het voorjaar heb benut toen de waterstanden gunstig waren.
Evenzo met de PTO. Ik had gewoon mei moeten vrijnemen haha.

Ik hoorde een interessant statistiek. Het grootste deel van de staat ervaart droogte die het in 50 jaar niet heeft meegemaakt. Bijvoorbeeld: De Altoona AP staat op de 7e langste reeks in de geschiedenis van het krijgen van 0,1 inch regen of minder. Het staat op 33 opeenvolgende dagen. Het record is 47 in 1964. Kijkend naar de 10 dagen zal het op zijn minst in de top 3 komen. De zaken zijn somber en we kunnen over 2 weken historisch terrein betreden.